Saturday, May 7, 2011

Kesilapan di Hari Ibu.

this is only short post coz im going out to uniqlo KLCC. da semua dok bising uniqlo uniqlo. rasa jugak nak p sendiri tengok ada apa kat sana, kot kot ada jual kebab ke, kacang rebus ka, boleh jugak aku beli makan.


"uniqlo? hah! aku buat lap kaki je" kata seorang senior aku.


takpa lah, aku nak pakai, bukan buat lap kaki ang. haha.

aku bangun bagi, tengok FB, tertarik dengan post seorang kawan aku. sempena hari ibu.


"ak tgk time hari ibu nie. ramai gle org letak pic dengan mak.. mak kt tepi tangga sorg2.. mak tgh bawak keta lah.. KORG NIE SENGAL LA.. CAKAP SAYANG MAK.. TP KORG G LETAK PICTURE MAK KORG YANG TGH TERDEDAH AURAT.. APE KEJADAH SAYANG 2 WOI.. WAT MAK KO DAPAT DOSA JE WAT APE.."


haa, camna kawan kawan? tak ke betol saudara kita cakap. walhal kita sayang mak kita tapi kita lepak gambar mak yang mendedahkan aurat. secara langsung atau tidak, niat baik kita itu mendatangkan dosa kepada mak kita. so? think. aku pon da wish kat mak aku. lepas mandi teros call, masih dengan suara baru bangun tido.sungguhpun mak aku cuba alih topik.


"Happy Mother's day!" jerit aku.


"terima kasih...Kir la orang first wish kat umi" balas mak aku.


takpa. bukan selalu pon kita boleh cakap camtuh. memang rasa segan sebab tak penah wish kan. anyway, kawan aku cakap camni kat aku,


"mulai sekarang, aku nak cakap sayang kat mak aku bila bila masa. kalau dengan awek boleh nak jiwang, kenapa tidak ngan mak sedangkan mak yang banyak berjasa ngan kita?"


terkena lagi kat batang hidung. ok gays! im out.






HAPPY MOTHER :)



1 comment: